fruitful philosophy :: gilles deleuze

photo of the night(ς)

delhaize is the name of a belgian supermarket chain, which acoustically recalls directly on the name of the french philosopher gilles deleuze. j u s de langue all around. love it.

delhaize

repetition may never be identical with a previous realisation of the repeated, say, χ. therefore, it is only through repetition that an identity of χ may be shaped. well, yes. put the blame on gilles deleuze though. for a further illuminating introduction to this very unrepeatable issue, see the philosopher’s seminal work différence et répétition (french : difference and repetition).

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow histoires_μinimales on WordPress.com
Αρέσει σε %d bloggers: